Wywiad Poltoon

Hej na początek powiedzcie dwa słowa o sobie, kim jesteście

Marcin, od tygodnia 27 lat, zajmuje się wszystkim i niczym. Czasem wykonam dla kogoś animację, czasem poprowadzę kanał przez 7-8 lat, a czasem kogoś wytatuuje. W przerwie między tym zdarzy mi się pójść do “normalnej” pracy. Tym się głównie zajmuję. Czasem jeszcze wpadnę na pomysł, żeby stworzyć swój serial i grę do niego.

Cześć jestem Michał, mam 28 lat. Z zawodu od 3 lat pracuje jako operator wózka widłowego. W międzyczasie zajmuje się tworzeniem scenariuszy do serialu Hiberman a od niedawna uczestniczę w tworzeniu gry na podstawie tego też serialu. W ciągu dnia staram się aktywnie spędzać czas chodząc na siłownie oraz biegając (najczęściej na autobus).

 

Jak do tego doszło, że zaczęliście produkować serial? Jak długo zajmujecie się animacją?

Pewnego dnia, na oko 3 lata temu, siedzieliśmy na ławce i w czyjejś głowie zrodziła się myśl: “Hej, w zasadzie ja coś tam umiem zanimować, Michał zna wszystkie anime i kreskówki na pamięć, czasem wpadnie mu jakiś śmieszny pomysł do głowy, to czemu by nie zrobić czegoś swojego?”. No i tak jakoś to poszło.

IMG_5765

Kim jest Hiberman? Możecie opowiedzieć kilka słów o uniwersum, w jakim dzieje się serial i gra?

Tytułowy Hiberman to nasz Dżordż (ten “najnormalniejszy” z całego serialu), który za namową dziewczyny idzie do solarium i nagle BUM! Zostaje królikiem doświadczalnym w badaniach nad maszyną hibernacyjną. Eksperyment idzie w łeb, maszyna i Dżordż zostają porzuceni… do czasu, aż nie odkrywa ich Jimmy… ale może nie będę spojlerował… choć w sumie właśnie to zrobiłem. Tak czy inaczej zachęcam do sprawdzenia, pierwszy sezon jest dostępny na YouTube – link: https://www.youtube.com/playlist?list=PLlxCizfNtE1gT6gbMoseJU2gc1-Nr2Bg8

Najbardziej popularny odcinek ma w tej chwili 467k wyświetleń.

Czy będą liczne nawiązania do serialu, czy będzie to niezależna historia?

Powstanie odcinek specjalnie stworzony pod fabułę gry, który pozwoli jeszcze lepiej zrozumieć historię, jaka nas czeka podczas rozgrywki. Wtedy też odbędzie się sama premiera gry, więc zachęcam do śledzenia.

Skąd pomysł na gamifikację serialu?

Właściwie od samego początku mieliśmy gdzieś tam z tyłu głowy pomysł, żeby poza serialem robić również gry, jako dodatkową formę wciągnięcia widza w uniwersum. W ogóle możliwość wypuszczenia swojej własnej gry, nawet gdybyśmy tylko my mieli w nią zagrać, wydawała się dla nas fajną opcją. Teraz, kiedy zdarzyła się ku temu okazja, stwierdziliśmy, że robimy to. Wcześniej mieliśmy po drodze parę podejść do tematu, jednak to były amatorskie próby i nie skończyły się najlepiej dlatego zdecydowaliśmy się współpracować z profesjonalnym studiem.

Dlaczego zdecydowaliście się na współpracę akurat ze studiem Quantum?

Spośród wielu zgłoszeń to chłopaki z Quantum sprawili najbardziej pozytywne i profesjonalne podejście. Odezwali się do nas, praktycznie od razu przeszliśmy do rozmów i zaczęliśmy działać.

Na jakie platformy będzie gra? Czy przewidujecie gry na inne platformy albo rozwój tej gry na inne platformy?

Gra będzie grywalna na platformie mobilnej (Android i iOS) oraz na komputerach przy użyciu przeglądarki. Jeżeli pojawi się taka możliwość, to będziemy chcieli, aby gra pojawiła się także na Nintendo Switch.

Czy lokalizacje w grze będą pochodzić z serialu, czy znajomość serialu jest potrzebna, żeby połapać się w grze?

Tak, część lokacji będzie pochodziła z serialu. Ważne jest dla nas, aby były one jak najbardziej zróżnicowane, żeby gracz miał co “pozwiedzać” i znalazł kilka smaczków i nawiązań do serialu. Co do znajomości serialu – staraliśmy się zbudować fabułę gry w taki sposób, aby była interesująca nie tylko dla widzów Hibermana, ale również dla osób spoza tego kręgu. Osoba kompletnie nieznająca uniwersum jak najbardziej odnajdzie się w grze i w niczym to nie będzie przeszkadzało w rozgrywce.

Czego oczekujecie po produkcji?

A lot of money 😀

A tak serio to niczego konkretnego, robimy swoje najlepiej jak możemy, skupiamy się na tym, żeby dowieźć produkt do jak najlepszej wersji… i mamy nadzieję, że gra spotka się z równie pozytywnym odbiorem co sam serial i przyniesie wiele radości zarówno graczom jak i nam.

Jakie są najbliższe plany odnośnie serialu i gry?

W ostatnim czasie mocno skupiliśmy się na grze, żeby dostarczyć wszelkie materiały, opracować mechanikę, wszystko… przez co serial odszedł na chwilę na bok… ale już wróciliśmy do kończenia ostatnich odcinków i spinamy tyłek, żeby zdążyć z publikacją do końca roku. Może grudzień na gwiazdkę? A może jeszcze szybciej?

Co możecie podpowiedzieć osobom, które myślą o produkcji takiego serialu i jego gamifikacji?

Nie róbcie tego, nasza produkcja rozsadzi kosmos i wpadniecie w kompleksy, próbując jakkolwiek nam dorównać. Szkoda zdrowia. A tak serio, to jeżeli chcecie, posiadacie warsztat czy to w animacji, pisaniu odcinków, czymkolwiek, to śmiało, zgłaszajcie się na różnych grupkach, szukajcie osób z podobną zajawką i do przodu. Tylko miejcie świadomość, że to masa pracy, często wielomiesięcznej, czasem nawet letniej, i nikt wam nie zagwarantuje, że włożony czas się zwróci. Ale kiedy już dotrwacie do końca, to będzie satysfakcja 🙂



Wywiad Poltoon

Hej na początek powiedzcie dwa słowa o sobie, kim jesteście Marcin, od tygodnia 27 lat, zajmuje się wszystkim i niczym. Czasem wykonam dla kogoś animację, czasem poprowadzę kanał przez 7-8 lat, a...

Bo o setting tu chodzi

Wybór settingu w grze jest jednym z kluczowych decyzji, jakie podejmuje zespół deweloperski na początku procesu tworzenia gry. Setting, czyli tło fabularne, w którym rozgrywa się akcja gry, ma ogromne...

Wybieramy Unreal Engine!

W naszej nieustannej podróży do tworzenia wciągających, innowacyjnych gier, podjęliśmy strategiczną decyzję o wykorzystaniu Unreal Engine jako podstawowego narzędzia do budowy naszych projektów. Nasz...

Odkryj Przyszłość, Która Czeka za Horyzontem

Nasza najnowsza gra znajdzie się w sercu świata przyszłości, gdzie nadzieja wydaje się być tylko echem przeszłości. Świat wymaga Twojej interwencji. Stworzona z pasji do opowiadania historii i...

Witamy w Nowej Epoce Gier Komputerowych!

Z ogromną radością i niekłamanym entuzjazmem ogłaszamy narodziny naszego studia gier komputerowych, które oficjalnie rozpoczęło swoją działalność 15 kwietnia 2024 roku. Jesteśmy zespołem marzycieli...